وبلاگ بی بی سی فارسی

یک پر از بال کوروش ما را بس

بهزاد بلور 26/04/2007, 01:41 PM

IMG_0484.JPGیه شب که داشتیم توو اورشلیم/قدس دنبال جای پارک میگشتیم چشممون افتاد به پلاک خیابونی که پشت یه وزارتخونه بود... شارع کوروش!

طبق معمول مهدی که از همه مردم شهر به پلاک خیابون نزدیکتر بود عکس رو گرفت.
از اون روز تا حالا که درست یک هفته میگذره، و طلسم اسم این خیابون کلافه ام کرده.

خواب نما؟ خوابشو ببینی
خواب دیدم که یه مرد ریش داربرهنه ای پرواز میکنه و در حالت خلسه وارد یه غاری میشه و منم بدنبالش میرم. از داخل یه کوره ای رد میشیم و میریم توی یک گودالی ( خیلی ترسناک بود)!

IMG_8148.JPG

روزهای بعدش وقتی روی سنگفرشهای بیت المقدس ( شهر قدیم ومرکززیارتگاه ها) لیز میخوردم ، وقتی دم درمسجد راهم ندادن، وقتی که از کلیسای قبر مقدس مسیح بیرون اومدم دیدم کلاه سرمه ولی هیچ کشیشی دعوام نکرد، و وقتی که یک نارنج رو از زمین زیارتگاه بهائیان کش رفتم ... و وقتیکه پنج دقیقه یکبار عاشق دخترای اسرائیلی و فلسطینی میشدم، فکر کوروش هخامنشی ول کنم نبود.
IMG_8131.JPGاینجا رسمه که زائرا و یا عاشقا لای شکافهای سنگهای پرستشگاه ها این کاغذها رو میذارن که نیتشون برآورده بشه. چه کلیسا چه کنیسا چه مسجد.

تاریخ لازم

sydcy-1.jpgیکی از کارهائی که دوست داشتم اینجا انجام بدم و نشد ( چون سه ساعت دیگه پرواز داریم) جستجوی ردپای مرام کوروش در اسرائیل بود!
کوروش بعد از فتح بابل یهودیان رو آزاد گذاشت که به ایران مهاجرت کنن یا بر گردن به اورشلیم و بنای بیت المقدس رو دوباره بریزن. تمام غرامتهائی که از یهودیان در خزانه بابل بود رو بهشون برگردوند و کمک کرد که به سرزمینشون برگردن.
کوروش اول بهار 539 پیش از میلاد در معبد مردوک که خدای بابلیان بوده تاجگذاری میکنه و همه مذاهب محلی رو آزاد میذاره. خودش در معبد نماز میخونه و مردوک رو به رسمیت میشناسه.

کوروش آسوده بخواب که ما بیداریم.

دراین روزهائی که ( مثله سلسله ساسانی) اختلافات مذهبی با شعارهای همه با هم برادر و برابریم" تلویزیون و روزنامه رو پر از ضد و نقیض کرده و ما توو اسرائیل درست وسطش هستیم، به خودم گفتم بیام از چهار راه کوروش شروع کنم و به چهار بال کوروش برسم!
زر زر کردن و شعار و گذاشتم کنار،الهام از راه کوروش، رفتم سفر سنگ.

IMG_8122.JPGسه تا تسبیح قدیمی که با خودم آورده بودم رو بردم زیارت(یکیشون از استخوانهای یه ...حالا بماند) به دیوارهای کوچه ای که مسیح صلیبشو به دوش کشید دست کشیدم، به خاک صخره ای که به صلیب زده شد چنگ زدم، به دیوار ندبه بوسه زدم و بعد فهمیدم که فقط من اینکارو کردم! در مزار بهائیان سکوت کردم، و در غار صخره معراج نماز خوندم. همه این احساسات توو مهره های تسبیحها ضبط شده.
همه این کارها بخاطر کوروش و عواقبش فدای سرکوروش.
احساسی که بعد از این کارها دارم محشره. دیگه نه از بهائی ها فرار میکنم، نه نسبت به یهودیان بدبینم، از خود گذشتگی مسیح چراغ راهم شد، فهمیدم که به قول یک روحانی : مشکل ما هستیم، تقصیر اسلام نیست. به همه سجده کردم، همه رو دوست دارم، از ته دل.

دعای پایان
IMG_0488.JPG ای کاش مثله این دوربین از راه کوروش حفاظت کنیم.
ای کاش برای ما ایرانی ها این امکان پیش بیاد که به تمام این مکانهای مقدس سربزنیم و خودمونو به قول معروف re-start کنیم.


ایشاله این راه کوروش به بزرگراه ختم بشه.
ایشاله یه روز بریم پاسارگاد زیارت کوروش و وقتی میریم از جاده آسفالت و گلکاری شده بریم، نه با قایق.

pasargard.jpg.jpg



Balatarin technorati google icerocket | بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست

اظهارنظرها  ارسال اظهار نظر

  • 1.
  • 26/04/2007, 12:23 PM,
  • کيوان :

به خواندن سفرنامه شما معتاد شده ام!صدآفرين به اين ساده نويسی وتشريح واضح.ايکاش سفر شما باز هم ادامه داشت گرچه خستگی آن برای شماست.اهيدوارم که خوانندگان اين سفرنامه با هر ديدگاه وطرز فکری به آنچه کورش کبير انجام داد با تمام وجود بينديشند.کوروش راه آزادگي،احترام به انديشه،باگذشت بودن و مهمتر از همه يک انسان واقعه ای بودن را به بشريت آموخت.بيدليل نيست که اولين لوح حقوق بشر از آن پارسيان است.لوحی که سر آمد جامعه ملل قرار گرفته.تاريخ ايران سراسر از فراز و نشيبهاست.اما ايران زمين وايرانی هميشه از پس ناملايمات با سرافرازی وهوشياری بيرون آمده اند .برماست که در هرکجا کره زمين که هستيم با احداث بزرگراههای کوروش به نياکان خود لبيک بگوئيم.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 2.
  • 26/04/2007, 01:16 PM,
  • chosparak :

ممنون .از اين نوشتار و پندار

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 3.
  • 26/04/2007, 02:10 PM,
  • پژمان مقصودی :

آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند. نوشته خیلی زیبایی بود. واقعا هم تنها یک پر از بال کوروش ما را بس.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 4.
  • 26/04/2007, 03:48 PM,
  • ليندا :

اساس اديان الهی يکيست و شما هم به اين مهم متذکريد از خواندن متون لذت بردم ممنون
ای دوست در روضه قلب جز گل عشق مکار

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 5.
  • 26/04/2007, 04:33 PM,
  • سيم :

هرچه از دل برآيد، بر دل نشيند. دست مريزاد

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 6.
  • 26/04/2007, 05:14 PM,
  • Winston :

بله امیدوارم یه روزی همگی بتونن به ایرانی ازاد و اباد برگردن.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 7.
  • 26/04/2007, 05:18 PM,
  • وطن پرست :

شک وطن پرستان به يقين بدل گشت.اين دولت و آقاي احمدی نژاد دشمن ميراث مشترک نياکان ما هستند.
از طرفی کشورهای همسايه دزدان مشاهير فرهنگي وطنمان ميشوند از طرف ديگر مسئولين کشور تيشه بر ريشه فرهنگ و ميراث ايران زمين ميزنند.
حال که دشمنان ميراث نياکان ما از داخل و خارج کشور هستند، راهی نداريم جز اينکه همه وطن پرستان متحد شده و از خيانت اجنبی های داخلی و خارجی نسبت به ميراث مشترکمان جلو گيری نمائيم.
ايران زمين متعلق به مردم است نه به مسئولين کشوری و نه به دول خارجي.
همچون هموطنان دلسوز که بعد از انقلاب جلوی بولدوزرهايی را گرفتند که، اقای خلخالی آماده نابودی تخت جمشيد کرده بود ، ما ميهن پرستان نيز نيازمندچنين حرکتی هستيم.
2566 سال است که آرامگاه مقدس کوروش کبير از هر گونه گزند در امان است ، اجازه ندهيم شرمنده نسلهای بعدی ايران زمين باشيم.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 8.
  • 26/04/2007, 05:27 PM,
  • فرهاد :

اشتباه نکنم این آقا بهزاد سیندرم اورشلیم رو گرفته. می گن که بعضی ها که به مسافرت اونجا می رن یهویی فکر می کنن که آدم مهمی هستن و
ماموریت الهی گرفتن. فرداگه دیدن بهزاد ادعای پیغمبری کرد تعجب نکنین. از نوشته هاش معلومه که می خواد برای این کار مقدمه چینی
کنه. خواب دیدی خیره داداش بهزاد!!


بهزاد: مطمئن باش که اشتباه میکنیم ( با استناد به خط اول نظرت ) تنها چیزی که به من حلول نکرد جو روحانی بود. همه این حسها برای من من انسانی و تاریخی بود. ببخشدی که اشتباه کردی. ولی حالا هر وقت ادعای پیامبری کردم اولین کسی که خدمتش میرسم شمائین.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 9.
  • 26/04/2007, 06:38 PM,
  • shifrah :

thank u behzad for share all your pure feeling with us that was really nice 2 weeks ago i was in israel &ihave exact same feeling&impresion please keep this feeling with your self from human being to human doing thats all about

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 10.
  • 26/04/2007, 08:17 PM,
  • بهمن :

« معیارهای ما در هر زمینه ، در هر آرمان و هر جا که باشیم ، مذهبی است . چه معتقد به مذهب باشیم و چه نباشیم . داوری تاریخی برایمان حکم تکبیر یا تکفیر دارد . یا بزرگداشت مطلق است و یا طرد مطلق . مردان تاریخ یا ناجی هستند و برگردانی از امام زمان و یا ملعونند و چهره ای از ابلیس...»
هما ناطق

متاسفانه ما بیشتر تاریخ کشورمان را توسط مورخین خارجی میشناسیم . تعصب های مذهبی که بر مغزهای اکثر ما غالب است آنرا تبدیل به شوره زاری کرده که در آن نهال اندیشه ببار نمیآید . حاکمیت نفرت در سه دهه اخیر تلاش کرده است که هر چیزی که بوی ایرانی دارد آنرا بنابودی بکشاند . زیرا آنها ایدئولوژی خود را آخرین و کاملترین میدانند پس در اینصورت نابودی اندیشه و تمدن های دیگر چندان چیز قابل توجه ای نیست .
لاریجانی (و همفکرانش ) معتقند که ایرانیان قبل از اسلام وحشی بوده اند . پس دیگر انتظار بیهوده است که بخواهیم حکومت اسلامی از کوروش و تمدن « گبر » پاسداری کند .
سنگسار و قصاص که احکام اسلامی هستند ، حتما منظور آقای لاریجانی میباشد که در سی سال گذشته به ارمغان آورده اند .

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 11.
  • 27/04/2007, 01:08 AM,
  • فرهاد :

خطاب به بهزاد عزیز:
من اون نوشته رو بیشتر از سر شوخی نوشتم تا جدی اما بعد که جوابتو خوندم فهمیدم که جدی گرفتیش.
به هر حال همه تون خسته نباشین!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 12.
  • 27/04/2007, 01:46 AM,
  • farez...ali :

بهزاد جان عالی بود... اگه آدم با هیچ دینی دشمن نباشه همه چی درست میشه... مرسی

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 13.
  • 27/04/2007, 02:44 AM,
  • مهدی :

سلام هرشب سفرنامه شما رو خوندم فقط بخاطر دل خودم ولی با این یکی خیلی حال کردم یی حس عجیبی برام داشت تمام موهای بدنم سیخ شد با اینکه ی مسلمون با اعتقادی هستم ولی طلبه شدم یسفر برم اونجا.امیدوارم آمدین انگلستان سوغاتی ما یادتون نره

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 14.
  • 27/04/2007, 03:20 AM,
  • سیاوش :

لطفا کلمه غرامت رو اصلاح کنید چون قرامت غلطه.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 

کاغذ لای سنگها جالب بود.
به اینها میگن نکات ریز و جالب سفرنامه!

امیدوارم الگوئی باشه برای متصدیان تکنولوژی استجاب دعا در ایران تا هر کسی این همه راه و نره تا جمکران که دعاش رو بندازه ته چاه!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 16.
  • 27/04/2007, 04:50 AM,
  • ساسان :

واقعا سفرنامه جالبی است و البته بسيار آموزنده برای ما ايرانيان مسلمان (که به غلط) هيچ دين و مذهب و آيينی را بجز آنچه که خودمان خوب ميپنداريم قبول نداريم. شايد وفت ان رسيده که چشمهايمان را بشوييم و دنيا را جور ديگری ببينيم. بسيار احساس خوبی در هنگام مطالعه اين سفرنامه دارم. خودم را با شما در سرزمين مقدس احساس ميکنم.از شما ممنونم.موفق باشيد.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 

اکثر گردانندگان و برنامه سازان رادیوهای فارسی زبان از جمله رادیو فردا، صدای آمریکا و بی بی سی از پان فارسیست های متعصب هستند.بهزاد هم یکی از آنهاست،که ایده های راسیستی خود را پشت نقاب طنز و شوخی مخفی می کند.اون از برنامه روز هفتمتون که فقط ترانه های جلف و بی معنی فارسی پخش می کنید و اینهم از کوروش پرستی شما.
شما با استناد به کدام منبع فکر می کنید کوروش همه ادیان را آزاد می گذارد، منشور حقوق بشر می نویسد، دین بابلیان را به رسمیت می پذیرد.احتمالاً منبع شما همان کتاب یهودیها -تورات- است.شاهدت کیه دُمم!این قصه های مادربزرگانه از تمدن دروغین هخامنشی دیگر نزد متفکران غیر فارس ایرانی جایی ندارد.
کوروش تنها یک آلت دست یهود بود که برای از بین بردن و انتقام گیری از بابلیان، به بین النهرین کشانده شدو پس از قتل عام مردم آن دیار و مردمی که در ایران فعلی ساکن بودند از صحنه تاریخ محو می شود . می دانم شما فارسها نئشه تمدن خیالی 2500 ساله هخامنشیتان هستید ، اما اگر اهل فکر و اندیشه اید به این وبلاگ سری بزنید :
https://naria.blogfa.com
فقط برخی فارسهای متعصب، از صهیونیست ها حمایت می کنند ، چرا که زبان فارسی خود مشتق از زبان قبیله ای از یهودیان به نام \"تات\" ها می باشد.
اشتباه دیگر شما این است که فکر می کنید مردم عادی مسلمان با مردم عادی یهود یا مسیحیت مشکلی دارند. پیش از تشکیل اسرائیل یهودیان و مسلمانان در کنار هم زندگی می کردند و مشکلی هم نداشتند. مشکل نظریه پردازان صهیونیست است که کمر همت به تشکیل اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات بسته اند. اسلام ، اعراب و ترکها سه مانع اصلی آنها در این مسیرند. لذا به طرق گوناگون سعی در تضعیف این سه عنصر دارند. با جعل حدیث و روایت منتسب به شخصیت های اسلامی تا حدود زیادی اسلام امروزی را از عقلانیت دور کرده اند. فرقه های جدید و جعلی در دل اسلام ایجاد کرده اند.در کتابهای تاریخی جعلی ترکها و اعراب را مهاجمان وحشی به سرزمین پارس ها معرفی می کنند. همه اینها به یک هدف منتهی می شود و آن هم تضعیف و کاهش همبستگی مسلمانان است تا راه برای گسترش ایده های توسعه طلبانه آنها هموار شود.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 18.
  • 27/04/2007, 07:17 AM,
  • لوسیفر یکتاپرست :

آقا بهزاد نمی دونی چقدر آرزو می کنم جای شما بودم
نمی دونم چرا برادرهای یهودی ما شروع به معرفی خودشون وکشورشون نمی کنن چرا حافظه ضعیف تاریخی مردم ایران را قلقلک
نمیدن تا ما یادمون بیاد اسراییل بهترین دوست ما بوده
تا این هجوم ضد صهیونی از بین بره
به نظر من این کار از فیلمسازی باید شروع شه به زبون فارسی (تلافی فیلمهای احمقانه ای مثل will israel bomb iranبشه)
در ضمن اشتباه نشه من موافق حرکات اسراییل مقابل اعراب نیستم اما دفاع از کشورشون را هم حق مسلمشون میدونم
من تا جایی که یادم میاد ما با تنفر از اسراییل بزرگ شدیم و به اینجا رسیدیم یک تنفر کور که حتی علت منطقی اون را هم نمی دونیم
امیدوارم روزی برسه که این دو ملت در صلح و آرامش در کنار هم زندگی کنند و دولتهای دیگه هم بی دلیل چوب لای چرخ صلح نکنند

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 19.
  • 27/04/2007, 07:24 AM,
  • KAMRAN :

عجب احساس خوبی داشتي... -"به همه سجده کردم، همه رو دوست دارم، از ته دل"-... واقعا دلم ميخواد اينارو كه ميگی يه روز تجربه كنم... وقتی حرفاتو از اين سفر، مخصوصا اين پست آخرو ميخوندم يه حس خاصی پيدا كردم... انقدر حسم عجيبه كه نميتونم بگم... دمت گرم واسه همه چيز!

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 20.
  • 27/04/2007, 07:46 AM,
  • داوید :

سلام ،
بهزاد عزیز در زمانیکه حضرت موسی یهودیان را به دستور خداوند از کشور مصر بیرون اورد تعداد زیادی غیر یهودی هم از فرصت استفاده کرده با انان از انجا خارج گردیدند و یواش یواش خودشان را بین انان جا زدند و به هر کاری که شایسته نبود بنام یهودیان و یهودیت دست میزدند و با هیچ انگاری انچه که مظاهر باقیمانده از معجزات خداوند و حضرت موسی و تورات مقدس بود باعث درد سر و بی ابرویی و خفت این قوم و دین و کتاب اسمانیشان در انظار دیگر ملتها را فراهم میاوردند !. اکنون نیز وقتی فردی یهودی عملی انجام میدهد ناشایست که نه تنها باعث ناراحتی برای خودش میگردد بلکه دیگران را هم مورد اهانت و بی حرمتی سایرین قرار میدهد ما او را از همان دسته * قاطی شدگان * میدانیم !.
ایا تصور میکنید تنها ماییم که در میانمان قاطی شده گان وجود داشته و دارند؟! نه در همه اقوام میتوان انان را یافت ! .از ان جمله است انانیکه خود را ایرانی مینامند و تمام مظاهر ایرانیت را به استهزا گرفته وانان را بنحوی رو به نابودی میکشانند ! در اسراییل تنها یک خیابان بنام نامی بزرگ مرد و انسان ترین فرد در تاریخ جهان ** کورش کبیر از سلسله پر شکوه هخامنشیان ** گذارده نشده بلکه در تمام دانشگاههای کشور و اکثر سازمانهایی که بنحوی با ایران مربوط میباشند یا یادواره ای از اوست و یا نام وی را بر ان تشکیلات گذارده اند و این کار بسیار کوچکی در مقابل نامیست که از وی در کتاب تواریخ یهود که بخش مهمی از کتاب تورات را تشکیل میدهد بعنوان ** کورش ناجی قوم ** جاودانه اورده شده است !!.
اگر روزی ارامگاه کورش بخاطر هر مورد و عاملی بزیر اب رفته و برای همیشه نابود گردد بر هر که خود را ایرانی میداند واجب است هر روز به اسمان بنگرد و بخاطر کوتاهی ای که حتی اگر به قیمت هر ان چه هم که داشته تمام میشده مانع این حادثه عمدی که تنها از دشمنان خارجی ایران بارها و بارها میتوانسته بر اید و بر نیامده * تف * سربالایی را که بصورتش فرود میاید بنگرد و عبرت بگیرد !.
نگذاریم که به انروز برسیم !!.
داوید لوس انجلس.


در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 21.
  • 27/04/2007, 07:48 AM,
  • سميرا :

آفرين بهزاد . واقعن دستت درد نكنه با اين مطلبا.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 22.
  • 27/04/2007, 08:02 AM,
  • بى نام, داراى نام مستعار, تخلصى :

دروووووووووووود

همیشه محشر بودی، من مخصوصا از احساسی که بعد از این کارا داری فوق العاده لذت بردم.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 23.
  • 27/04/2007, 08:18 AM,
  • رضا :

هر روز صبح; اول چند خبر مهم BBC بعد سفرنامه شما.حيف که تموم شد

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 

انقدر زیبا و با احساس نوشتی بهزاد عزیز... که چیزی مثل همیشه برای گفتن ندارم!!! ولی خیلی از این همه احساسات پاکت خوشحال شدم... مثل پسر بچه ها شده بودی تو نوشته هات!!! به این حس جدیدت و بزرگت! با کلی اندیشه!!! تبریک میگم و برات آرزوی موفقیت میکنم... به قول خودت! بدرووود به هفت تا گل سرخ! تقدیم به تو....

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 25.
  • 27/04/2007, 09:14 AM,
  • mehrnaz :

bad az khondane matlabet tamame mohaye tanam sikh shod vaghan ghashang neveshti,che safare por hayejan va por bari bod,movafagh bashi

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 26.
  • 27/04/2007, 01:44 PM,
  • ندااا :

دروودی بی پایان تقدیم به تو:
رسیدن به خیر...
بابا تسبیحات خودشون اصله حالن دیگه چه برسه به بقیه ماجرا که حرفی برای گفتن نمیزارن. یادم باشه یه روز یادت بیارم این قضیه بودایی ها رو بگی. به نظر من همه ادیان خدا میگن فقط خدا یعنی فقط پرستش خدا پس فرقی نمیکنه که کدوم دین باشه فقط فقط خدااا.
این اقای سیاوش احیانا نسبتی با بهاره ندارن؟؟؟
بدروود.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 27.
  • 27/04/2007, 01:59 PM,
  • me :

نفل فول از طغرل قشقائي شماره 17: شما با استناد به کدام منبع فکر می کنید کوروش همه ادیان را آزاد می گذارد،... کوروش تنها یک آلت دست یهود بود... می دانم شما فارسها نئشه تمدن خیالی 2500 ساله هخامنشیتان هستید ... چرا که زبان فارسی خود مشتق از زبان قبیله ای از یهودیان به نام \"تات\" ها می باشد..... مشکل نظریه پردازان صهیونیست است که کمر همت به تشکیل اسرائیل بزرگ از نیل تا فرات بسته اند. اسلام ، اعراب و ترکها سه مانع اصلی آنها در این مسیرند.....در کتابهای تاریخی جعلی ترکها و اعراب را مهاجمان وحشی به سرزمین پارس ها معرفی می کنند
........اينها عفايدی هستند که در جمهوری اسلامی ايران به جوانان ما ياد می دهند. مبارک است. فقط يک سوال : آيا ايرانيان اعراب را با ماچ و بوسه به ايران دعوت کردند؟اين عفيده آخری را يک به اصطلاح تاريخ دان ايرانی هم که مفامی در دولت دارد مدام تکرار می کند.فکر کنم اسمش عباس بمينی باشدو گفته که بعد از حمله اعراب بهوديها کتابخانه ها را آتش زدند.

بهزاد: کتیبه های بازرگانی و کتیبه های فعالبت عبادتگاه های بابل فردای روز تسخیر ، نشان میده که زندگی روزمره در بابل تسخیر شده بدست کوروش، ادامه پیدا کرده.
این اسناد نوشته هیچ تاریخدانی نیست که بگیم دروغ نوشته. بعد پیشنهاد میکنم که دفتر پژوهشهای هخامنشی در تهران بزنید و قبلش یه قرص اعصاب بندارین بالا، راستش با این اعصابی که شما دارین یه قوطی کامل قرص اعصاب رو هم برای کارمندان اونجا ببرین.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 

جالب است بدانید که کوروش کبیر اجداد همین یهودیان اشکنازی را در منطقه خزر پشت کوههای قفقاز، زندانی کرد. برای اطلاعات در مورد اجداد یهودیان اشکنازی و قوم وحشی خزر به کتاب «قوم سیزدهم» نوشته «آرتر کستلر» مراجعه کنید.

https://www.fantompowa.info/13th%20Tribe.pdf

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 29.
  • 27/04/2007, 05:34 PM,
  • لوسیفر یکتاپرست :

یک پرسش؟
چرا یهودیهای ایرانی تبار شروع به یک حرکت منسجم به صورت نوشتن وبلاگ نمی کنند که باب آشنایی هموطنانشون را بافرهنگ خودشون و طرز فکرشون جدا از سیستم یکسو نگر رادیو تلویزیون ایران باشه؟؟؟
تنبلی هم حدی داره...

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 30.
  • 27/04/2007, 08:27 PM,
  • بهمن :

ِیکی از دوستان نوشته که گردانندگان بعضی از رادیوهای پان فارسییست میباشند.....
راسیسم تفکر کثیفیست ، حالا جه فارس چه ترک چه نازیسم چه فناتیسم مذهبی .....
قتل عام مردم تبریز به دست صفویان چه ربطی به « فارسها » دارد . سلجوقیان و خوارزم شاهیان که ترک زبان بودند هم فارس و هم ترک را بصورت مساوی میکشتند .
شاد روان کسروی مورخ شهیر معاصر که بچه تبریز بود بدست فدائیان اسلام ترور شد . سید نواب صفوی و شیخ صادق خلخالی و هاشمی رفسنجانی از جمله اعضای فدائیان اسلام بوده اند ، یکی از قبیله قریش ، یکی آذری و یکی فارس .
زبان فارسی ، کردی ، بلوجی ، هندی و تعدادی دیگر جزو زبان های هندو اروپائی میباشند که ریشه در سنسکریت دارند نه عبری .
کسانی که آکرو پلیس ، پرس پلیس ( تخت جمشید ) و آثاری از بیزانس یا همان روم شرقی ( ترکیه ) را دیده اند میتوانند عظمت تمدن های قدیم را در ذهن خود تجسم کنند . حالا قصه مادر بزگ را من نمیدانم . ولی ما ایرانیان نه ارسطو داریم نه افلاطون . اگر تمدن عرب نتیجه اش حکومت فعلیست که هر انسان بالغی آزادانه میتواند قضاوت کند .
اگر بتوان مدعی شد که کوروش آلت دست یهودی ها بوده ، چرا نتوان ادعا کرد که مسیح آلت دست جولیس سزار بوده است !

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 31.
  • 28/04/2007, 12:03 PM,
  • بهداد :

از ادم هایی که اول مسلمان هستند و بعد ایرانی متنفرم ، شما اگر بجای گریه کردن و نماز خواندن و ادا اصول دراوردن میرفتبن چهار کلمه نظر اسراييلی ها رو درباره کوروش میپرسیدن خیلی شریف تر بودین تا اینکه ۳ ساعت آخر یاد کوروش بیفتین و تمام سفر بفکر بیت المقدس ، شما ها که اینفدر شیفته اسلام هستین چرا نمیرید مقیم عربستان بشین ؟ جطور امکان داره ادم نتونه دل از لندن بکنه ولی در عین حال مسلمون ۶ موتوره باشه ؟
شرم کنید حداقل نگید ایرانی هستیم بگید عرب هستیم بعله فارسی هم خوب صحبت میکنیم !! یا اینکه ملت رو دارین خر میکنین .
منتشر هم نکردین مهم نیست

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 32.
  • 28/04/2007, 12:10 PM,
  • رکسانا :

می خوام ازتون تشکر کنم. من گاهی فکر میکنم که اگر مرزها برداشته بمیشد و آدم ها راحت میتونستن همه جا برن چقدر دیدگاهشون نسبت به زندگی عوض میشد . همیشه دلم می خواست اطلاعاتی از این کشور و مردمش بدست بیارم. باز هم متشکرم و منتظر گزارش های خوب بعدی هستم. موفق باشین

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 33.
  • 29/04/2007, 01:24 AM,
  • بردیا :

بهزاد من هم به سفرنامه شما عادت کرده بودم. سفرنامه شما منو به یاد خسی در میقات جلال آل احمد میاندازه. به هر صورت سپاس از زحمات همه شما در آگاهی رسانی در جهت شناساندن حقایق فرهنگی در نزدیک کردن ملتها به یکدیگر. ویروس بدبینی و کوته نگری را در پیامهای برخی از پیام دهندگان میشود دید. هنوز خیلی راه تا دوست داشتن مونده. به امید به روزی که هیچگاه کسی نپرسد اهل کجایی؟ چرا که هر که باشیم تنها بر روی یک کره خاکی کوچک به نام زمین بدون مرز زندگی میکنیم. امید به آنروز

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 

باشه بهزاد ، اگه مجوز دادند یه مرکز هخامنشی شناسی توی شیراز میزنم که نزدیک تخت جمشید و پاسارگاد هم باشه!
حالا دیگه خیالت راحت شد ؟از دیروز وبلاگ تاریخدان بزرگ آقای ناصر پورپیرار هم فیلتر شده : https://naria.blogfa.com
فکر کنم تو راپورتشو دادی !در مورد قرص اعصاب هم، باید بگم هیچ فایده ای نداره ، چون به خاطر اخبار و اطلاعات مربوط به ایران مجبورم به رادیو بی بی سی گو ش بدم، ولی نظرات امثال ما هیچ تاثیری در محتوای برنامه های بی بی سی نداره.از نظر بی بی سی ایران یه کشور 70 میلیونیه که تماما فارس زبانند.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 35.
  • 29/04/2007, 10:22 AM,
  • داوید :

سلام ،
جواب به کاربر شماره ۱۷ اقای طغرل قشقایی !.
قصدم توهین نیست بلکه بیان شخصیت احتمالی ایشان است از برداشتی که از متن یادداشتشان که در مورد کورش کبیر خوانده ام حاصل گردیده !.
شما و حتما دوستانی هم که دارید و با شما نشست و برخواست میکنند یا اصلا بر سر هیچیک از کلاسهای تاریخ و جغرافیای مدارستان حاضر نمیشده اید ! ویا اکر هم که حاضر میشده اید نمره های * قابل قبولی * از بابت انان دریافت نمیکرده اید و یا اصولا در مدارسی تحصیل کرده اید که سیستم اموزشیشان دانستن تاریخ » عربها « را بر دانستن تاریخ * وطنتان * ؟!؟! ایران ترجیح میداده اند ! و اگر عیر از این است اینگونه برداشت از تاریخ باستان ایران که دوست و دشمن انرا قبول دارند و توهین به ان تنها از عهده »» سازنده فیلم ۳۰۰ «« بر میاید و انانیکه اگر امروز هم توانش را در کشور داشتند تخت جمشید را دوباره به اتش میکشیدند!.
و دیگر انکه امیدوارم شما تنها نام فامیلتان است که لقب » قشقایی « را یدک میکشد ! و اگر نه * کامنتی * هم دارم برای کاربر شماره ۲۹ خانم / اقای یکتا پرست !.
برای من که از ایرانیان یهودی اهل شیرازم ( حد اقل تا ۱۹۷۸ میلادی بوده ام ! ) و تاریخ اقامت ۲۵۰۰ / ۲۷۰۰ ساله ام را در این شهر زیبای معشوقه پرور عاشق کش را خوب میدانم ! اصلا عجیب نیست که ایشان با اینگونه طرز فکر به میدان بیایند و برای مخالفان با عقیده شان در انکار گذشته پر افتخار ایران نفس کش بطلبند !.
ایکاش در و دیوارهای بجا مانده از * گتوی یهودیان شیراز * که به ( محله جهودها ! ) شهرتش داده بودند ! اکنون زبان باز میکردند و از فجایعی که بر اثر تهاجم قشقاییها ( ایلی ترک نژاد در استان فارس ) مانند قتل و غارت خانه ها و تجاوز و دست و گوش بریدنهای زنان و دختران به منظور تصاحب طلاجات انان و غیره که بر سر ساکنان محروم و بیپناه ان وارد اورده میشد چه داستانهای غم انگیزی که تعریف نمیکردند !. راستی که باید روزی شروع به نوشتن کرد !!.
داوید لوس انجلس. ..

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 36.
  • 29/04/2007, 12:27 PM,
  • سياوش دخانچي :

سلام

توي صميميت نوشته هاتون شكي نيست. ولي اي كاش دوري از سرزمين مادري روي نوشتنتون به فارسي تاثير نمي ذاشت.
... چون مخاطب زيادي دارين مجبورم تذكر بدم كه نوشتن صداي "او" (U) با دو "و" در فارسي صحيح نيست. (مثل "توو اورشليم")
... همين طور نوشتن صداي كسره ي وصل (E) به شكل "ه". (مثل "مثله اين دوربين")

بهزاد: مرسی از گوشزد. بدون شک نوشتن "توو" ( یعنی همون داخل ولی محاوره ای) غلطه ولی من از قصد اینجوری مینوسم که با کلمه "تو" به معنای شما ، قاطی نشه. چون این سبک نوشتن وارد زبان فارسی شده بنابراین با آزمون و خطا داریم طرز نوشتنشو شکل میدیم. همین دیگه...

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 

در پاسخ به شماره35 آقای داوید
سلام
متاسفانه نمرات درس تاریخ و جغرافیای من همیشه خوب بود! ولی حیف که دیر فهمیم چه دروغهایی رو توی اوی کتابای تاریخی برامون تدارک دیدید.توی یکی از همین کتابا نوشته بود :(از زمانیکه ترکها به کشورماوارد شدند...) مقصودازمادراینجا چه کسانی هستند؟
در مورد اعراب باید بگویم ، پرواضح است که چرااصرارداریداعراب رادشمن خود بپنداریم،آنها هم کیشان ما هستندوزبانشان هم بخش انکارناپذیرفرهنگ ماراتشکیل میده. هیچ مدرک معتبری نیست که ثابت کنه،حمله ای توسط اعراب یا مغولان،به این سرزمین صورت گرفته باشه.اما شماباتاریخ سازیتون باعث شدید هر بچه ده ساله ایرانی باشنیدن اسم (عرب) فوراًکلمه (سوسمارخوار)به ذهنش متبادربشه وکلمات(مغول)و(ترک)هم مترادف توحش باشه.بله این تاریخ نویساوباستانشناسای یهودی بودندکه تاریخ رابه میل خودتحریف کردند تاذهن مسلموناراآلوده کنندوآنهارادشمن یکدیگر.آنهامروجان نفرت بین مسلمونا بودن،چون ازاینکاربه نفع اونابوده و هست.
درموردحمله ترکان قشقایی به کلیمیان شیرازدرزمان تجاوزانگلیسی هابه جنوب ایران،من اطلاع دقیقی ندارم فقط اشاره کوتاهی توی کتاب پیراوبرلینگ که یه نویسنده آمریکایی فرانسوی تباره دیدم که اون هم علت حمله رو ننوشته.
Oberling, Pierre, The Qashqai Nomads of Fars, The Hague: Mouton, 1974
اما دشمن اصلی انگلیسی ها در جنوب قشقائی ها بودند،شایدهمکاری کلیمیان با انگلیسی هاعامل این حمله بوده.امادر مورد کیفیت این حمله نمی توانم این ادعای شما را که کودکان راکشتندوبه زنان تجاوز کردند باور کنم،چون این یک کلیشه شده که هرجاجنگی میشه،برای تحقیردشمن اینگونه اتهامات را هم به مهاجمان نسبت می دن.وانگهی مگر هم نژادان شما وقتی میخواستند کشور اسرائیل را در سرزمین اعراب فلسطینی تشکیل بدن،زنان و کودکان فلسطینی رو با دسته گل بدرقه اردوگاههای آوارگان توی کشورای دیگه کردن!؟واقعاًکه شماخیلی خوب بلدید،خودتان جنایت کنید ولی دیگران راوحشی وخونخوارمعرفی کنید.
درهرحال همانطورکه گفتم،مامردم عادی یهودی مشکلی با هم نداریم،مشکل تئوریسین های افراطی یهودی هستند که برای جامه عمل پوشاندن به ایدئولوژیشان حاضرند حتی تاریخ دیگرملتهاراهم تحریف کنند.
کلیمیانی که من دیده ام اکثراً به عنوان استاد،کارمندیادانشجوی دانشگاه محل تحصیلم بوده اندوهمه هم آدمهای متمدن و مفیدی هستند.با وجود مهاجرت های زیاد،هنوز هم بخش مهمی از بازار مرکزی شیراز دست آنهاست مابایکدیگردشمنی نداریم اما نمی توانیم چشم برحقایق ببندیم.
فکر می کنم تا همینجا کافی باشه،اگه نیازبه توضیح بیشترداشتیدازطریق میل جوابتون رومیدم.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 38.
  • 30/04/2007, 10:54 PM,
  • حميدرضا :

خيلي جالب بود ولي به نظر ميرسه كمي رعايت حال كساني رو هم كه دارن يادگاران كورش رو از بين ميبرن كردي.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 39.
  • 1/05/2007, 12:12 PM,
  • davoud :

1-اصلادرزمان کوروش دين يهودی وجودداشت
2-نميشه روی حرفهاواحساسات شما خيلی حساب کرد چون شما درشرايط عادی قرار نداشتيد ومشغول ديد زدن دخترهاي اسراييلی وفلسطينی بوديدکه به ياد کوروش کبير افتاديد
3-مسلما بزرگترين افراد کسانی هستند که به بشريت خدمت کردند نه انهايی که تاريخچه ای از قتل خونريزی برای کسب قدرت داشتند.نبايد از روی تعصب قضاوت کردوحس ناسيمناليستی افراد رابرانگيخت.

بهزاد: فکر کنم شما خودتونو نقض کردین. در ضمن از صداقت کلام من سواستفاده نکنین و این سبک بی اعتبار کردن شخصی از روی شیطنتهاش کار کهنه و لوسیه ( منظورم دید زدن بود)

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 40.
  • 2/05/2007, 09:18 AM,
  • علی :

جواب به شماره 17:
به وضوح می توان در تعدادی از نظریات ارائه شده تاثیر فردی مثل " ناصر پورپيرار" را که همه دنیای اطرافش را در محاصره یهودیت فرض می کند و چنان تاریخ را با داستان سرایی اشتباه گرفته که در هرچیز و هر اسم ردپای یهودیت را جستجو می کند دید ، دوستان اگر کتابهای این فرد را خوانده اید و چنان شیفته او شده اید که همه چیز و همه کس را انکار می کنید، بهتر است با ذهنی باز و با چشمانی از دریچه علم و نه از رویا ، تخیل و توطئه به این مقوله نگاه کنید ..... البته می دانم که یاد گرفته اید مانند پورپیرار حرفهای خود را هی تکرار کنید

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 41.
  • 2/05/2007, 01:23 PM,
  • امير :

با سلام
از گزارش بديع و جسارت کم نظير شماصميمانه تشکرمينمايم.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 42.
  • 3/05/2007, 12:36 PM,
  • شهریار :

بسیار جالب بود بهزاد عزیز. کورش پیامبریست که تاریخ تا ابد بر او درود می فرستد.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 43.
  • 3/05/2007, 03:06 PM,
  • رویا :

خیلی خیلی عالی بود. آقا دمت واقعا گرم.
یکی از قشنگترین چیزهایی بود که خوندم.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 44.
  • 4/05/2007, 09:59 AM,
  • shahab :

salam bar shoma ke kareton dorosteh khasteh nabashed salamat bashed

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 45.
  • 4/05/2007, 02:44 PM,
  • amir :

حالا فکر کردی شقالقمر کردي؟ تو لياقتت بيشتر از سجده کردن تو معبد بهايی ها نيست. تو اگه ليقت داشتی ميرفتی نجف اشرف. انقدر از خودت فراری هستئ که فقط دنبال يه چيزی ميگردی که خودتو بچسبونی بهش. تو همون بائد برئ چشم چرونی کنی . از خدا بترس ای تو خالئ

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 46.
  • 7/05/2007, 12:40 PM,
  • میثم :

بهزاد عزیز, متن زیبایی بود.جوری شرح حال خودتو نوشته بودی که احساسا کردم خودم اونجامو اونم تسبیح دست خودمه.از یک جمله ات خیلی خوشم اومد"ای کاش مثله این دوربین از راه کوروش حفاظت کنیم."
ای کاش که همه ما ایرونیها قدر و منزلت تمدنی که داشتیمو بدونیم.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 47.
  • 7/05/2007, 09:08 PM,
  • لو سیفر یکتا پرست :

امیر جان من شیعه بودم اما مدتیه چشام را باز کردم
شما اونقدر تعصب داری که حتی نمیشه باهات حرف زد اما دوست دارم یک رفرنس بهت بدم تا به عنوان یک انسان عادل نه یک شیعه دو آتیشه به اون مراجعه کنی و بعد نظرتو همینجا بنویسی
خطبه 219 از نهج البلاغه قدیمی(دوره مادر بزرگها) عمر را تایید میکنه حتما نسخه قدیم را بخوان چون نسخه های جدید این اسم حدف شده
من الان خودم را مسلمون نمیدونم اما اینقدر معرفت دارم که بذارم سایرین هم عقیده ذیگه ای داشته باشن و به شیوه خودشون زندگی کنند و به عقاید دیگران توهین نکنم و تحمل نقد همه چیز را داشته باشم

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 

عالی بود

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 49.
  • 13/05/2007, 12:15 PM,
  • مهدي :

با سلام خدمت اقاي طغرل قشقايي که با نفرت تمام احساسات شان را نسبت به پيامبر ذوالقرنين ايراني کوروش کبير بيان داشتند. يک انسان آگاه هيچ وقت به هيچ بني بشري توهين نمي کند .شما که از تعصب هاي فارسهاي ايران مي ناليد فکر نمي کنيد دچار تعصب واهي شده ايد. اگر فکر مي کني اطلاعات غلط از کتابهاي تاريخي در مورد اين پيامبر آسماني دريافت کرده اي مي تواني به کتابهاي مذهبي همچون علامه طباطبايي مراجعه کنيد و يا اگر نه مذهبي نيستيد مي تواني با مراجعه به موزه لندن و ديدن منشور گلي کوروش کبير و فراگيري زبان باستاني ايراني اطلاعات دقيق تري از ايشان کسب کنيد.

ترجمه منشور حقوق بشر کوروش عزيز:
«منم کوروش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه دادگر، شاه بابل، شاه سومر و اکد، شاه جهان. پسر کمبوجيه، شاه بزرگ ... آنگاه که بدون جنگ و پيکار وارد بابل شدم، همه مردم گامهای مرا با شادمانی پذيرفتند. در بارگاه پادشاهان بابل بر تخت شهرياری نشستم، مردوک (مردوخ = خدای بابليان)، دلهای پاک مردم بابل را متوجه من کرد. ... زيرا من او را ارجمند و گرامی داشتم. ارتش بزرگ من به آرامی وارد بابل شد. نگذاشتم رنج و آزاری به مردم اين شهر و اين سرزمين وارد آيد. برده داری را بر انداختم، به بدبختی‌های آنان پايان بخشیيم. ... من فرمان دادم که هيچکس اهالی شهر را از هستی ساقط نکند. فرمان دادم که همه مردم در پرستش خدای خود آزاد باشند و کسی آنان را نيازارند. خدای بزرگ از کردار من خشنود شد ... او برکت و مهربانيش را ارزانی داشت. ما همگی شادمانه و در صلح و آشتی مقام بلندش را ستودیم ... من همه شهرهايی را که ويران شده بود از نو ساختم. فرمان دادم تمام نيایشگاه‌هايی را که بسته شده بود، بگشايند. همه مردمانی را که پراکنده و آواره شده بودند، به سرزمين خود برگرداندم و خانه¬های ويران آنان را آباد کردم، باشد که دلها شاد گردد و هر روز در پيشگاه خدای بزرگ، برايم زندگانی بلند خواستار باشند ... من برای همه مردم جامعه‌ای آرام مهيا ساختم و صلح و آرامش را به تمامی مردم اعطا کردم.»

زنده باد ايران . زنده باد انسانيت .زنده باد برابري.زنده باد تمام اقوام ايراني

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 50.
  • 28/06/2007, 06:32 AM,
  • ندا :

نمي دونم چرا هروقت مطلبي را جه به كوروش كبير و كلاً هخامنشيان مي خونم بي اختيار چشمام پر اشك ميشه؟ روح بلند و ازادگي يه پادشاه اونم حدود 3000 سال پيش واقعاً منو مسحور خودش ميكنه.
زنده باد ايران و ايراني آزاده در هر جاي دنيا.

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 
  • 51.
  • 31/07/2007, 08:19 AM,
  • یلدا :

سلام
نمیدونم چرا اما از همون اولین باری که اسمتو و نوشته هات و عکستو دیدم ازت خوشم نیومد یا یه جوری تو خودم باهات سر جنگ دارم
می خوام راحت بنویسم و راحت بخونی
شاید به خاطر همون لامذهب بودنت بود که خودت گفته بودی البته من نمیدونستم شاید چون خودتو خیلی لوس می کنی با خودم می گم مرد گنده خجالت نمی کشه
اما این مطلب اخر خیلی دوست دارم خیلی به دلم نشست
شاید اگه چند جای دیگه که رد بایی از خدا درش وجود داره و به چشم ما دیده میشه بری کینه شتری من ازت تبدیل بشه به یه عشق اهورایی
مثلا اسپانیا لبنان هند
خیلی راحت می نویسی و دوست دارم چون خودم همین جوری مینویسم و فقط با نوشتن و منظورم طرز نگارشت موافقم
بهزاد عزیز یه کم تو نظرم سر به سرت گذاشتم اما خیلی از شوخیها ریشه در واقعییات داره
این یادت نره

در مورد اين نظر شکايت کنيد

شكايت, دادخواهى

نام و نشانی ايميل ضروری است

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
 

ارسال اظهار نظر

نام و نشانی ايميل ضروری است

اظهارنظرها پس از تاييد شدن توسط نويسنده وبلاگ در صفحه درج خواهد شد. اظهار نظرها ممکن است ويرايش شود.

ضروری است
ضروری است (نشان داده نمی شود)
  نشانی ايميل شما تنها در اختيار بی بی سی است. ممکن است در مورد مطالبی که در اين ايميل مطرح شده، با شما تماس بگيريم. برای کسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه، سياست بی بی سی درباره اطلاعات شخصی افراد را بخوانيد
    

بی بی سی مسئول محتوای وبسايت های ديگر نيست